2011-01-07

M O L E S K I N E - S

Prišiel balík. V ňom 5 moleskine väzieb rôznych typologických druhov. 
Uvažujem čím to je , že tento zápisník je tak povestný , že ho musia mať aj dnes milióny ľudí?  Rozbaľujem celofán  už po niekoľkýkrát. Vypúšťam manufaktúrnu vôňu ktorú mimochodom zbožnujem aj u nových kníh. A dotýkam sa pseudoKože...
Moleskine mi ukázala Petra pred dvoma rokmi. Odvtedy nechcem žiaden iný zápisník.  Prečo?
 Aj napríklad kôli tomu , že v plnení mojich požiadavok nemá konkurenciu. Pred koncom roka som hľadal moleskine v nákupnom centre. Našiel som aj lacnejsšie alternatívy , ktoré napodobňovali úložný priestor, alebo imitáciu kože. Nepresvedčili ma však spústou ďalších aspektov. Tie , ktoré sa nedajú len tak ľahko okopírovať.
Tu sú:

Proporcia! (Hrúbka ku šírke a dĺžke)
Hmat- Papier!
Feeling- drsná kožo-väzba!
Gumka
Čierna!!  čiernu máme architekti radi,ale nie hociakú. 
Vnútorná prehľadnosť a inteligencia! (v prípade diára) 

Konštruktívne ma očaruje. Dokonca ma napĺňa pocitom radosti, v prvé dni vždy vedomej , neskôr podvedomej  z každého záznamu ktorý absorbuje. 
Proste ma motivuje

Rozhodol som sa pre jeden projekt. Oslovil som Moleskine Co. s nápadom spracovania MoleskineArch diára.  Som zvedavý ako zareagujú. Posledne, keď som im písal, že som vo svojom CityGuidePrague nenašiel samolepky, okamžite mi s ospravedlnením posielali nový diár  na vlastné náklady. Bol som v príjemnom šoku. Prišiel mi CityGuideLondon, ale nevadí. Darovanému koňovi na zuby nepozerám! 

Kam to speje?
Tradícia! Vždy to bude papier. Aj v čase tabletov a e-inku. Papier neostáva len nostalgiou ale aj tým reálnom, kde sa veci zhmotňujú s ryhou v materiále. 
To je to  mystické na Moleskine , to všetko sa podpisuje pod jeho záruku, kvalitu
čaro a eleganciu.

Všetky tieto pojmy sa pohybujú v našich podvedomiach a  moleskine ich  aktivuje. 
To isté by sa malo diať aj s kvalitnou architektúrou, prostredím, priestorom. 
To všetko tieto dva pojmy spája.  A pre architektov by takto mohol  Moleskine zhmotňovať chcené ideály a záväzky voči prostrediu , ktoré organizujeme.


(foto by OKPK)

5 komentárov:

  1. Dalibor, sa nudíš však? :D
    Ja mám Klimtovský a nedám na ňho dopustiť...a ešte jednu pridanú hodnotu má,..bol to darček :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nuda je matka kreativity,tak som sa pustil do Blogingu chcem to vyskúšať, je to dobrý tréning rétoriky a formulovania myšlienok:)

    Klimtovský? Jedine že ho navrhol priamo Gustav sám:) ale nie, darované veci a veci ktoré si sami vyberáme sú odlišné. Ten klimtovský som tušim tiež videl, a s pravidla už nechcem nadržovať v tak frekventovane užívanej veci nejakému silnému ilustrovanému motívu. V minulosti som to tiež vyskúšal s TASCHEN Diármi s motívom /postupne Matisse, Bottero, Giger/ dnes jedine moleskine.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. šak ja ti to len schvaľujem :D
    sama sa rada realizujem v tejto sfére,.
    ee neni od taschen , taký som tiež už mala(od daliho salvadora :D, ale aj keď bol plný krásnych obrázkov, bol príliš veľký a teda nepraktický pre kabelôčkové použitie,.
    tento čo mám, je o niečo užší ako moleskine, nemá gumičku ale je v koži, a má maličký obrázok reprodukcie klimta zaliaty v akrylate al. take niečo ako plexisklo,.a kabelková veľkosť sedí jak R na Š ako by povedala jedna moja známa..
    no proste som spokojná :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. sure, you're welcome to use it-a 'credit' and link to my blog would be great. let me know if you do. thanks and i love moleskin books too.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. zdieľam tieto pocity, do bodky, a tá proporcia ááh správne na prvom mieste.

    OdpovedaťOdstrániť