2011-01-12

O C H R A N A

Na ceste z Belgicka sa mi podarilo uloviť na benzín-pumpe  skvelú spaciu masku. Odvtedy sa stala mojim verným kamarátom po dlhých prebdených nociach. Aj v posledných dňoch  dostala zabrať !

Dni Finišu ateliérových prác sa vyznačujú  preskupovaním priorít. Odpadajú všakovaké zbytočnosti ako  napr. spánok.
Preto každý správny študent architektúry už videl vychádzať slnko a štebotať vtáčiky. Nie je to veru príjemný pocit.  Keď však finišujete ateliér nie je priestoru pomaly ani na záchod.

To sa zákonite odráža  na  vašom vzhľade psychike a zdraví. Otáčate režimy.
Keď je deň - spíte a keď noc - robíte.
V týchto dňoch sme si niečo podobné s Petrou znova zažili. Ja už asi po dvadsiaty krát! Naše režimy sa otočili a maska so štupľami  fungovala na smeny!  Toto kombo je neoceniteľné!

Ale čo je najhlavnejšie. Zistil som , že už som na takéto excesy starý. Alebo ma to už jednoducho nebaví.
Začínam si viac vážiť svoje telo a svoje zdravie.
Asi po desiatom jubilejnom ponocovaní , som si  povedal , že hranicou pri práci pre mňa bude , keď sa to začína podpisovať na mojom zdraví.
Samozrejme to nedodržiavam a všelijako deformujem.

To všetko sú už len plody nášho stromu "životného štýlu"a prístupu.

Kde sú zas tie korene ?  Dovolím si tvrdiť že ponocovanie  je dôsledok nesprávnej organizácie času strávenej na projekte.  Ale to už je iná  blog-úvaha.  Možno malé objasnenie nájdete aj tu: O učení

Ad: nesprávna organizácia času zas pramení z nesprávneho nastavenia kreditového štúdia. Študenti sú v súčasnosti nútení celý semester naháňať a plniť nejaké úkoly , aby na konci zinkasovali určitý obnos kreditov. Výsledok je taký , že študenti vskutočnosti nemajú čas študovať! Sadnúť si do knižnice a čítať  nové materiály. Tým pádom nemajú ani čas, ani možnosť, ani vedomosť,  rozvrhnúť si  čas na ateliér.  Proste všetko so všetkým súvisí!


Určite si teda nebudem hľadať prácu v BIG-u , kde sa pracuje 100hodín týždenne , ale budem sa snažiť spasiť svet iným spôsobom a hlavne počas dňa (maximálne do 2am)!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára